2010

6.12.2010 (22:52)   Jarda Jelínek
Předvánoční vycházka MIKE + Stodola 5.12.2010.
Kudy jsme šli:
Ze stanice metra C I. P. Pavlova kolem Lékařského domu ulicí Na Bojišti míjíme ústř. dispečink Dopr. podniku , po levé straně hospoda „ U kalicha“.
Do ulice Ke Karlovu, tam Kateřinská zahrada s kostelem sv. Kateřiny, vpravo k „ Michnovu letohrádku“ („Amerika“),zahradu pak obejdeme ulicemi Ke Karlovu, Kateřinskou a Viničnou.
V Apolinářské ul. ke kostelu sv. Apolináře na Větrově („Větrníku“) a zpět stejnou ulicí kolem Zemské porodnice a dále doprava ulicí Ke Karlovu k Muzeu policie a kostelu P. Marie a Karla Velikého s pohledem na Vyšehrad, Pankrác a Nusle. A pak do zahrady „ Ztracenka“.
Dále podchody pod SJ magistrálou a Lublaňskou a Wenzigovou ul. přes Bělehradskou třídu do ul. U Zvonařky. Na konci hotel „Le Palais“, ul. J. Masaryka k restauraci „Zvonařka“. Pak ul. J. Masaryka kolem vily „Osvěta“, doprava Americkou, Koperníkovou a U Havlíčkových sadů do „Grébovky“ ( „Havl. sadů“). Výhled na Nusle a Michli. Z Grébovky Rybalkovou ulicí do restaurace „Na Kozačce“.
Francouzskou třídou na Nám. Míru (kostel sv. Ludmily, Nár. dům a Vinohrad. divadlo). Zde metro A, 10 min. pěšky metro C I. P. Pavlova.
Jarda.
1.12.2010 (13:08)   Jarda Jelínek
Po dohodě s Michalem T. zpřesňuji: sraz je v 10.00h ve vestibulu (1. podzemní podlaží - jsou tam krámky, stánky a p.) metra C stanice I. P. Pavlova - tedy ani ne na ulici, ani na nástupišti (peronu - což je 2. podzemní podl.) metra. Ve vycházce je zakomponovaná hospůdka, avšak až tak mezi 14. a 15. hod. (hladovci apod. - svačinka sebou). Vycházka končí na Nám. míru (metro A), kousek od I.P. Pavlova (metro C).
24.11.2010 (17:25)   Marek
a pár fotek z nedávného Kokořínska: http://mariusz.rajce.idnes.cz/Kokorinsko_-_podzim_2010/
20.11.2010 (21:48)   HarmIva
Víte, jak nejlépe prožít čas, když venku vzteká se ubrečený listopad? Správně! Zahlásíte se do obytného auta Michala 1/3 a jedete s ním na koupací výlet do tropů. Přesněji na Tropical Islands u Berlína. Nás bylo 6 dospělých a jedna předškolačka, co jsme se rozhodli tropicky oslavit pád bolševika. Michalův obytňáček Ford Rimor je na parkoviště u obrovského hangáru ještě před úterní půlnocí. Ve středu 17.11 po osvěžujícím spánku a vydatné snídani vyrážíme do největšího evropského aquaparku. V bývalém hangáru pro vzducholoď (délka 360 m, šířka 210 m, výška 107) na ploše 6.600 m2 se náležitě vyřádíme. Bazén Laguna Bali je replika pravé pláže s indonéskými chatkami, divokou vodou, vířivkami a vodopády. Teplota vzduchu je 26° C, teplota vody se pohybuje od 28° do 32° C a vlhkost vzduchu kolem 40 - 60%.
Mnozí z nás vyzkouší různé tobogány lišící se od sebe dávkou adrenalinu. Ten je daný délkou, sklonem a počtem zákrut skluzavkovitých tubusů. Hodně nás oslovuje Saunový svět, prolezeme snad všemi druhy sauniček (celkem sedmi?). Nezapomeneme asi na procházku deštným pralesem. Celý jeden kilometr se proplétáme kolem 500 druhů stromů a obdivujeme tropické rostliny - má jich být na 20.000. Nechybí ani různobarevné ptactvo, počínaje rozvernými papoušky a pyšnými pávy konče. V jezírkách rejdí malé, střední a velké ryby, vedle nich si lebedí želvy. Projdeme tropickou vesnicí, letu balonem ve výšce 60 metrů však odoláme. Možno navštívit také minigolf, fitcentrum nebo řadu restaurací a barů. Dojde i k milému stodoláckému setkání - Jitka s Oldou jsou v tropech už od včerejška. Strávili u písečné pláže dokonce noc. I to tropický ráj umožňuje.
Bezva pocit z této oázy maximální relaxace trochu kazí jen hodinová fronta před kasami při odchodu. Inu, nic na tom světě není dokonalé. A tak na finální nedostatek rychle zapomeneme a v našich myslích ponecháme jen příjemné vzpomínky. Ty nás budou řídit, rozhodneme-li se návštěvu Tropical Islands zopakovat. A že by příště i přes noc?
15.11.2010 (00:00)   HarmIva
Ač rozlohou poměrně nevelké, o to rozmanitější je téměř labyrintové uspořádání Kokořínska. Ač projeto opakovaně kolmo, u mnohých z nás stále dost kokořínských restů. Naše soukromé "hic sunt leones". Místa, která nutno objevit, zmapovat a zabarvit. Náčelník cykloklubu Mike se rozhodl napravit to a pozval nás do Údolí Bílých skal. Tentokrát na pěší výlet. To abychom poznali ta kokořínská zákoutí, kde to s koly jde jen velmi obtížně anebo vůbec. Za výchozí bod vybrána rekreační osada Konrádov. Založena hrabětem Konrádem Matyášem Sparrem kolem r. 1700. Kde protékající potok Pšovka a pěkné roubenky jen podtrhují malebnost místa.
I sjelo se nás sem 21 za doprovodu dvou psisek, rozverných to "black und white". V noci se vypršelo, vzduch nabušený kyslíkem, na listopadovou sobotu nebývale teplo. Rtuťový sloupek šplhá až k 17 stupňům Celsia!
Celá skupina vyráží po zelené a hned do plánovaného Údolí Bílých skal. Později odbočíme ze široké cesty vlevo a pěšinkou zlehka vystoupáme k trampskému areálu s ohništěm a totemy. Důstojné Bílé skály se nad námi tyčí v mohutné hradbě. Cvak! První společné foto. Aby bylo jasno, kdo byl a kdo ne
Poněkud příkrejším svahem se dostáváme do sedla pod Zbrázděným vrchem. Na turistickém rozcestí opustíme zelenou a přesedláme na žlutou. Po ní klesáme a pak zase stoupáme Skalním městem, v pokorném obdivu, co příroda vytvořila. Skalní věže a útvary mnohdy bizardních tvarů jako Kamenný úl, Kardinál, Markýza, Tubožský dvůr, Barom, Svícen či Prosincová si nás prohlížejí s pěkné výšky!
Vyloupneme se v malé osadě Kostelečky. Díky ostré viditelnosti, která po dešti bývá perfektní, spatříme hrad Bezděz i vzdálenou horu Ještěd s typickou jehlou televizního vysílače.
Ve Střezivojicích žlutou opouštíme, vyslechneme zajímavé vyprávění od místní rodačky (= účastnice kokořínského výletu) a nezapomeneme na popolední pauzičku v místní nové hospůdce. Přesila nás pěšáků na jednoho hostinského se odráží v poněkud váznoucí obsluze, ale pivečko, držkovku či gulášek se šesti dostal posléze každý.
K návratu volíme Dobřeňský důl. Po nedávných deštích nestačil vyschnout a tak musíme dávat bacha i na četné louže a blátíčko. Pozor, pozor! Nezapomenout v pravém úhlu zatočit doleva, vyměnit modrou za zelenou a správně vydýchat dnes nejprudší stoupání.
Smyčka se uzavírá - jsme opět na Zbrázděném vrchu. Zbývá jen sejít Údolím Bílých skal k našim zaparkovaným autům v Konrádově. Ušlých 15 kilometrů není sice žádný rekord, ale nálada vyluftovaných poutníků skvělá! A tak se už těšíme, jak někdy příště zase odložíme kola a prozkoumáme pěšky další kout nádherně kouzelného Kokořínska..
11.11.2010 (18:13)   Vlasta Eisenhamer
Ahoj všichni
Je mi jasné, že současné počasí umožňuje stále ještě sportovní vyžití a nabídka akcí je velká. Nemělo by se ale zapomínat na vyžití kulturní. Třeba návštěvu známého saloonu "U Bobra"
Country bál - Bosyně Saloon U Bobra
20 listopadu hraje Neratovická skupina Monogram
www.monogramcw.cz Pokud se rozhodnete si užít trocho country, tak se tam asi uvidíme.
Zdraví Vlasta
5.11.2010 (09:17)   Mila
PRAŽSKÁ MÍLE 2010 - sobota 6. listopadu v 10.00 na Letenské pláni
za kyvadlem - pořádá český klub velocipedistů.
Český klub velocipedistů zal. 1880 jest klubem tradičním, a proto přísně v duchu stanov našich bude jízda umožněna pouze pánům na vysokých kolech ve vhodném oblečení!
11.10.2010 (18:37)   HarmIva
Za b) Co ještě dodat k Housce:
Natočeno a ujeto celkem 73 km houskových
10.10.2010 (22:09)   Marek
textovou část od Ivy je nutno doplnit i podzimní prosluněnou fotodokumentací ;-)
10.10.2010 (19:37)   HarmIva
Tradiční cykloturistická vyjížďka na Housku s Mike-cykloklubem je za námi. Již po 14-té uzamkla úspěšnou cyklo-sezónu a i letos se povedla. A to velmi. Nemalou měrou přispělo počasí - nad námi modro po celý den. Po ránu sice frišno, ale po poledni i hřejivé teplo. Podzim rozšafně hýří svými barvami a mezi hustým listím mohutných stromů se kýčovitě třpytí zlato. To slunce zalilo celé Kokořínsko...
Nově sestavená trasa vede z mělnického centra přes Velký Borek a Lhotku do Kokořínského údolí. Odtud větší serpentinovité stoupání na Kaninu záhy vystřídáno sjezdem do Mšena. Malá zastávka u malebných Městských lázní a už je tu první terén - Debřským dolem kolem lesního divadla na Romanov. Odtud silniční sjezdík do Ráje a dál po silnici až do Tubože. A máme tu finále - k hradu Houska opět terénem nahoru po důstojně krásné Staré zámecké cestě. Mnozí vyjedou bez mrknutí oka, jiní s mrknutím a zbytek pohodově svá kola vytlačí. Na nádvoří hradu Houska radostná setkání - vždyť přijeli přátelé kola nejenom z Mělníku, Neratovic, Kralup a Prahy, ale i od Mladé Boleslavi, Roudnice, Úštěku a z kraje ústeckého a libereckého. Za nejvzdálenějšího účastníka je pasován kamarád Pavel z Frýdlantu. A za nejmladšího sotva roční Jakub, který se dobře prospal ve vozíku za bikem svého táty. To jeho o něco málo starší bráška Filip si už Kokořínsko prohlíží z dětské sedačky na kole své mámy.
V Hostinci pod Houskou všem chutná, sedíme venku na terase, slunko to do nás pere jak vzteklé... Po obědě se vracíme přes Blatce a Střezivojice. Zprudka doleva a místy lehce blátivým terénkem dolu Žebrák a Planý. Vyloupneme se na silničce ve Vojtěchově a nasměrujeme Kokořínský Důl a Harasov. Někteří se vzájemně vyprovokují a "zazávodí si" ;-). Z Harasova po žluté prudce nahoru - je to výživná nábližka do Vysoké. Zbývá pár kiláčků přes Střednici a Chloumek a jsme "doma", v královském městě Mělník.
Co ještě dodat? Snad že letošní Housku jelo něco kolem 35 cyklistů, kteří se už těší na další projížďky a akce v roce příštím.
25.8.2010 (23:10)   František Král
Ahoj, je pár volných letenek na Krétu, odlet 9.10 na 14 dní, cena cca 7.600,- Kč, max. 20 kg do letadla (hl. zavazadlo). Spaní by bylo na plážích apod. , mapy mám. Kola pomohu zabalit do velkého pytle. Počet volných letenek je zatím 3-4. T:731572678
20.7.2010 (10:00)   Alena
Zvu všechny příznivce silniční cyklistiky na již tradiční celodenní vyjížďku Kralupy-Ještěd-Kralupy. Letos to bude už 7. ročník. Takže kdo má odvahu, čas a chuť tuto trasu zdolat (cca 220 km), nechť se dostaví v sobotu 24.7. v 7:00 před zimní stadion v Kralupech.
Doufám, že se sejdeme v rozumném počtu, nebude pršet ani přílišné horko, prostě jako vždy, když jsme jeli. Tempo rozumné, sportovní, se zastávkami v cukrárně, restauracích, podle nálady účastníků. Možno se připojit cestou, na Mělníku pojedeme kolem cyklo OTTIS kolem 7:45. Kdo se přidá, jede. Trasa: Kralupy – zimní stadion, Nové Ouholice, Mělník, Liběchov, Dubá, Doksy, Mimoň, Hamr na Jezeře, Osečná, Křižany, Ještěd, Český Dub (oběd), Mnichovo Hradiště, Klášter, Malá Bělá (přes Branku), Bělá p. Bezdězem, Plužná, Březovice, Nosálov, Ráj, Kokořínský Důl, Mělník, Obříství, Kralupy
V případě trvalého deště se akce nekoná, tel:602248536
19.7.2010 (11:10)   Mike
Díky Markovi za přepis zprávy. 3 denní návštěva TdF se vyvedla, stejně jako horké dny ve Švýcarech. víc na straně Už proběhlo. Michal T.
11.7.2010 (21:30)   Marek
Michalův sms pozdrav z Alp (z etapy Tour de France s cílem v Morzine-Avoriaz - 1800 m.n.m.):
byl jsem (jediný z naší skupiny) pouhych 180metrů před cílem, vedle nad loukou navíc obří obrazovka (jako u Nuseláku), vše jsem viděl, ZÁŽITEK, byla to dnes fakt bomba
8.7.2010 (13:35)   Mike
Dovolím si přetisknout hodnocení Bavorských jezer 3.- 6.7. 2010 jedné z nejzdatnějších účastnic, která musela akci absolvovala (mimochodme velice zdárně!) na silničním kole:
"Výlet to byl přes všechna protivenství, (počínaje mým rozbitým bajkem,) pro mne krásný. Opravdu pohodové tempo a při tom jsme udělali dost hodnotné výlety."
23.6.2010 (23:07)   HarmIva
Ještě stručně o tom, jak pěkně a pohodově bylo na slovenské Oravě i v polských Tatrách letos v květnu. Bylo nás pět, co jsme si druhý květnový víkend o den prodloužili a jeli s M1/3 na Slovensko. Konkrétně na Oravu. Michal coby řidič obytného vozu, letos v dubnu pokřtěného na Pendolino, byl šestý v sestavě (nebo prvý?). Jak už to na Slovensku bývá, i tentokrát plynul čas fajně. I přes aprílové počasí. To však nebylo nikterak tragické. Jen slunko se občas schovalo, aby krátce dalo prostor májovému deštíku. A tak si všici užili jak pěší vysokohorské turistiky, tak kola v dolinách Západních Tater.
Dokonce i u polských sousedů. Námi zvolená páteční pěšárna zahrnuje výstup do nadmořské výšky pár metrů nad naší Sněžku. Od chaty Zverovka Roháčskou a záhy Látanou dolinou se dostáváme do sedla Zábrať (1656 m). V samém závěru přes ledově zasněžený úsek.
Inu ne nadarmo bezpečná turistika je zde povolena až od 15.června... Ale my jsme šikovní a bez ztráty kytičky po nezbytném kolektivním fotu realizujeme sestup. Kotlovým žlabem zpět k chatě Zverovka. Sezona zde ještě nezačla, přesto je otevřeno. Čehož hojně využíváme a objednáváme čaje, rumy, pivka, džusy... Pendolino nás přesune do Oravice, kde zakotví v místním Caravan kempu. Večerním útočištěm je nám chata Oravice. Obstojně zde vaří a pivo Zlatý bažant či Liptovská borovička chutnají skvěle... Další den je sobota. Podle oblohy jde o sobotu modrou a nelze jinak než sednout na kolo a ukrajovat kilometry v nádheře slovenské přírody. Jedno zda po silničkách hladce asfaltových nebo udusaných či hrbolatě kamenitě dlážděných v dolinách. Ačkoliv po poledni se nad námi honí kypré mraky a posléze z nich spadne i něco kapek, vychutnáme si sobotních kilometrů celkem 88. Z Oravice přes Vitanovou, Hladovku a Suchou Horu. Na polském území si k prozkoumání vybíráme Dolinu Chocholowskou. Je to dolina dlouhá, ale krásná, zakončena stylovou, poměrně velkou horskou chatou (1115 m). Den teprve v rozpuku a tak si to kolmo namíříme do půvabného horského městečka Zakopané. Ach, tady to ale žije! Turista zde najde všechno - možnosti občerstvení od rychlého amerického po kavárničky se stoletou tradicí, včetně klasické receptury a špičkové obsluhy. Těch butiků světoznámých značek a ještě více obchůdků s typickou polskou nabídkou! Uvelebíme se v útulné kolibě s výhledem na kola. Netrvá dlouho a již se olizujeme nad grilovaným masíčkem, slaninkou, cibulí a pečenou bramborou. A nad hořčicí ve třech druzích k tomu... Mňam! Poněkud ztěžka se zvedáme a usedáme na kola - čas uzrál k návratu. Na cestu nám kynou úchvatné obrysy polských Tater a za nimi zdánlivě schované vrcholy Roháčů. Nelze přehlédnout pověstný Gievont s obrovským křížem (1894 m). V závěru výletu trochu zmokneme, ale to většině z nás nebrání navštívit venkovní termální bazén v Oravici. Relax v horké, minerální vodě nemá chyby... Jelikož nedělní ráno setrvale ubrečené, sjednotíme se na programu pokračovat v sobotní podojezdové relaxaci. Termálne kúpalisko atakuje tentokrát celá naše šestice a bohatě si ho užívá. Následný pozdní oběd (slovenskou zelňačku, brynzové halušky) taktéž. Aj, dobre bolo na Orave...
23.6.2010 (14:39)   Drtajs
Ahoj lidi, hledáme 3-4 pohodáře na poslední místa do Norska(16.-28.7.) a Litvy(4.-15.8.) viz: www.tok-bike.com, nebo: www.soulodime.cz, Roman
22.6.2010 (20:37)   HarmIva
Bylo nás 8 a víkend těsně před letním slunovratem jsme zasvětili tradičně kolu. A pak taky horám. Vybraly se ty nejvyšší v Čechách. Ano - opět Krkonoše a opět shora s Mikem a PPem. Navíc s veselou partou spřáteleného Cykloklubu Komín z Brna. Ta nám už od čtvrtka držela místa ve výšinách nad Pecí pod Sněžkou, na útulných Vébrových boudách (1100 m n.m.). Komíňáci se z našeho večerního příjezdu v pátek radovali - dovezli jsme totiž pěkné počasí. Sice trochu víc jak frišno, ale po většinou slunečno.
V sobotu naše "osmička" výletuje přes Výrovku na Luční boudu, zde ponechá kola a hurá pěšky na Sněžku. Prima výšlap tam i zpět, navíc s kochačkou ve výšce 1602 m n.m. zabírá cca 3 hodiny. Přesto dost času i na projetí Obřího dolu. Ujeto 37 km. Spanilá cyklojízda v horském terénu pokračuje i v neděli. Spravedlivě střídáme lehký převod s těžkým a zadýchané stoupání s parádními sjezdy: Pec pod Sněžkou, Horní Malá Úpa, Pomezní boudy, Horní Maršov (chutný oběd), Janské Lázně. Po krátké siestičce v cukrárně pohodově a pohodlně Černohorským expressem neboli kabinovou lanovkou (délka 2300 m) na Černou horu (1270 m n.m.). Výhledy z tamější rozhledny uchvatné do všech světových stran! Zpět na Vébrovku kolem Kolínské a Pražské boudy. A téměř 50 km je v kapse. Defekt v podobě píchlé duše jen jeden - to sám náčelník se zasloužil. To aby se neřeklo
Starší záznamy nejsou k dispozici.